Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op vogel.startpagina.nl

vogels naar buiten

Zhiva
25 Apr, 2006 10:52

Hallo allemaal,

Ik wil graag even jullie advies. Vorig jaar heb ik mijn vogels pas naar buiten gedaan toen het ‘s nachts al boven de 12 graden was, maar ik heb eigenlijk nu a de neiging om ze naar buiten te laten. Het is nu mooi weer maar volgende week word het kouder ’s nachts. Ze zitten de hele winter op een onverwarmde zolder. Het zal daar zo'n graad of 15 zijn omdat de rest van het huis (natuurlijk) wel verwarmd wordt. Het raam staat altijd op een kiertje voor ventilatie. Wanneer doen julie de vogels weer naar buiten en hoe warm moet het 's nachts minimaal zijn denken jullie?

Het gaat om parkieten, valkparkieten, zebravinkjes, australische kuifduiven en kwartels.

Bij voorbaat bedankt voor reacties, Zhiva

martin
25 Apr, 2006 20:33

Hoi, Mijn valkparkieten zitten altijd buiten ook 's winters, ze zitten dan wel in een binnenhok maar niet verwarmd alleen maar droog en uit de wind. Ze zijn dus wat je noemt winterhard.

gr. Martin

Zhiva
26 Apr, 2006 00:16

Hoi Martin,

Het gaat mij er nu juist om wanneer ze dus naar buiten kunnen als ze niet winterhard zijn. Vanaf welke temperatuur (nacht) is dit verstandig?

Mvg Zhiva

Dennie
26 Apr, 2006 11:48

maand mei,

wanneer de dag temp nabij de 20 graden ligt en de nachttemp bij de 10 graden.

martin
26 Apr, 2006 18:27

Je kunt aanhouden dat wanneer er geen kans meer is op nachtvorst ze gerust naar buiten kunnen.

gr. Martin

Vera
05 Mei, 2006 13:16

Mijn vogels zitten 's winters ook buiten in de voljere,

Maar dan spannen we wel plastic ervoor.

Maar ja, jou vogels zijn het niet gewend.

Je kan ze misschien als het arm is naar buiten,

Als het weer echt koud word haal je ze naar binnen,

Maar ik weet niet hoeveel vogels je hebt dus.

Kijk maar of je er wat mee kan doen.:)

MVG

Vera:)